Sari la conținut
Segmentarea psihografică, 5 factori importanți pentru marketing

Segmentarea psihografică este utilizată în principal pentru a viza un anumit grup dintr-o populație. Segmentarea psihografică este una care folosește stilul de viață al oamenilor, activitățile, interesele lor, precum și opiniile pentru a defini un segment de piață.

Segmentarea psihografică este destul de similară cu segmentarea comportamentală. Fiecare din ele are avantaje și dezavantaje, iar o afacere va alege metoda cea mai potrivită. Dacă există suficiente fonduri pentru analiza datelor, pot fi utilizate ambele metode.

Dar segmentarea psihografică ia în considerare și aspectele psihologice ale comportamentului de cumpărare al consumatorilor. Aceste aspecte psihologice pot fi stilul de viață al consumatorilor, poziția lor socială, precum și AIO.

Companiile consultă diferite activități, interese și opinii despre segmentarea psihografică. Este una din metodele preluate și adaptate studiilor și cercetărilor de piață.

5 factori de bază în segmentarea psihografică

De regulă sunt mai mulți indicatori de natură psihografică care pot delimita comportamentul consumatorilor.

Aceștia sunt importanți pentru domenii de cercetare precum psihologia și unele materii din zona neuroștiințelor.

Pentru marketing, există 5 categorii de factori după care afacerile își pot segmenta audiența. În funcție de aceștia pot fi create și grupurile țintă ale afacerii. Evident, pentru o abordare completă acești factori vor fi luați în considerare cu alte metode de segmentare.

Amploarea cercetării de piață pentru o companie este limitată de bugetul de care dispune, dar nu de știința datelor sau dimensiunea pieței vizate. Există și practica de a achiziționa pachete de date, dar acuratețea acestora poate fi condiționată de cercetarea în sine (efectuată de o entitate terță).

Mai jos am analizat câțiva factori care ajută la împărțirea unei populații pe baza segmentării psihografice.

Este o abordare complexă, dar există diferite instrumente online care ne pot ajuta în aceste analize.

Stilul de viață

Există diverse segmente care au devenit populare în comerțul cu amănuntul și în comerțul electronic, dar unul dintre cele mai populare segmente este factorul stilului de viață.

Toată lumea are obiceiuri vestimentare diferite în funcție de stilul său de viață. Clientul ar putea fi la școală, la facultate, la birou sau în alte situații. Astfel, prin stilul de viață, înțelegem unde se află clientul în ciclul său de viață. În mod similar, stilul de viață al unui client din zona rurală ar putea fi diferit de zonele urbane.

Acesta este modul în care companiile de automobile efectuează promoții. Mai multe promoții BTL se desfășoară în zonele rurale, unde automobilele pentru teren accidentat sunt mai solicitate, iar promoțiile ATL se desfășoară în zonele urbane, unde stimulii și puterea de cumpărare joacă un rol major.

Astfel, stilul de viață al consumatorilor îi poate pune într-un segment separat, conform marketing-ului.

Odată identificate aceste categorii, strategia de promovare va fi adaptată pentru fiecare categorie în parte.

Obiectivul principal unei asemenea activități este de a obține un ROI cât mai mare. Astfel, prin segmentarea psihografică companiile pot identifica un avantaj competitiv pentru fiecare segment în parte, deși, o asemenea abordare necesită resurse considerabile.

Interese și opinii despre activități în segmentarea psihografică

Un subset de stil de viață, interesele și opiniile activităților afectează, de asemenea, comportamentul de cumpărare al consumatorilor, motiv pentru care segmentarea psihografică este importantă pentru acest tip.

Clienții diferiți ar putea avea activități și interese diferite.

S-ar putea să-mi placă cărțile Harry Potter și să nu-ți placă Stăpânul Inelelor. Dar, la amândoi ne place să citim! În mod similar, activitățile, interesele și opiniile ne spun multe despre psihicul clienților.

Interesele și opiniile pot fi un criteriu de segmentare psihografică. Este o investiție pe termen lung pentru aflarea lor, dar este anevoioasă la început.

Valorile și atitudinile

Un alt concept care este un subset al segmentului stilului de viață sunt valorile atitudinilor și stilurilor de viață.

Fiecare dintre noi are o valoare culturală inerentă de la naștere din cauza locului în care am fost crescuți.

Educația noastră contribuie de asemenea, la stilul nostru de viață.

Drept urmare, fiecare client are valori, atitudini și stil de viață separat. Acum știți despre acest tip de segmentare psihografică. Cum credeți, pot fi clienții dvs. grupați în funcție de acest criteriu?

Este ușor să zicem că toți sunt clienții noștri. Dar o abordarea specifică ne permite să avem o rată de deschidere mai mare în cadrul unei campanii de e-mail marketing. Conținutul și mesajele pot fi adaptate special pentru fiecare grup identificat.

Segmentarea psihografică socială

Diferiți consumatori se încadrează în diferite clase sociale. Acest lucru depinde în principal de puterea lor de cumpărare. Studiați articolul nostru „SEO în 2024„, un articol despre strategiile de promovare online.

Puterea de cumpărare este afectată de fondul clientului, de veniturile sale, precum și de obiceiurile sale de cheltuieli. Clientul va cumpăra întotdeauna pentru a-și menține clasa socială.

Astfel, mărcile premium precum Gucci, Longines sau altele vizează întotdeauna segmentele cu venituri peste medie, deoarece știu că acestea ar fi clasele capabile să le cumpere produsele. Aceste mărci trebuie să țină cont atât de stilul de viață, cât și de clasa socială.

În strategia acestora de promovare și comercializare a produselor rar vom vedea reduceri și super oferte.

Aceste companii știu că cea mai mare parte din clienții lor au putere de cumpărare pentru gama de produse pe care o oferă.

Segmentarea psihografică a personalității

Personalitatea în segmentarea psihografică este dependentă atât de stilul de viață, cât și de clasa socială.

O persoană va avea o personalitate bogată numai dacă are o putere de cumpărare ridicată, precum și gust vestimentar pentru a menține un astfel stil de viață.

Astfel, termenul „personalitate de marcă” a intrat în vigoare. Motivul este că diferitele mărci vizează personalități diferite.

Un exemplu simplu ar fi, dacă te întreb ce îți vine în minte dacă vorbesc despre un „motociclist Harley Davidson” mai cunoscut sub numele de Hogs? Ai putea vedea masculi nebărbieriți, înalți, bărbătești cărora le place să ducă un stil de viață dur.

Aceasta este personalitatea construită pentru Harley de-a lungul timpului.

În acest mod mărcile își vizează clienții chiar și pe baza personalității lor. Elementul care funcționează pentru acest segment este „dorința de a deveni la fel”. Altfel spus, clienții se identifică cu personificarea mărcii, având aceleași idealuri.

Gând final

În general, acești factori sunt de natură intangibilă și au nevoie de studii aprofundate de piață pentru a determina ce stil de viață sau clasă socială trebuie să vizeze. Există companii dedicate artei segmentării psihografice.

Pentru companiile mici și mijlocii asemenea cercetări de piață ar fi prea costisitoare. Prin urmare, o soluție optimă este de a contracta o firmă care face asemenea cercetări de piață.

Mai există o soluție, dar este posibilă doar în teorie, deoarece mediul economic este prea competitiv. Imaginați-vă 4 companii concurente care se aliază pentru un studiu mai amplu. În teorie nu există interdicții, însă când te adresezi cu aceeași gamă de produse pe aceeași piață, fiecare își dorește să fie înaintea concurenților.

GO SEO Marketing, o companie nouă care activează sub SEO Services Plus. Suntem specioalizați în servicii de optimizare SEO, Web Design, securitate Web și servere Linux.

Acest Articol are 0 comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Înapoi sus
Căutare