Sari la conținut
OLX

OLX este asociat cu industria comerțului electronic și este defapt o piață.

Este cel mai mare portal online pentru anunțuri clasificate. A fost fondat în anul 2006 de către Alec Oxenford și Fabrice Grinda.

Este o filială a companiei sale mamă Naspers, un grup media din Africa de Sud.

Se confruntă cu o concurență dură și unii dintre concurenții săi sunt după cum urmează:

  • click.in
  • quickr
  • homeshop18.com
  • eBay.com
  • alibaba.com

Pentru unele regiuni, competiția dintre acești jucători este aprigă. Însă, există unele zone în care unul din competitori are poziții mai înalte pe piață.

De exemplu, în România, putem observa că OLX „se întrece” doar cu eBay. Celelalte, chiar dacă pot fi accesate, nu au aderență pe piața românească. Motivele sunt multiple și din acest considerent platformele de genul acesta își adaptează strategiile de marketing pentru fiecare țară în parte.

Mixul de marketing

Mixul de marketing reprezintă activitățile de promovare și publicitate. Vânzările tot intră în acest concept.

Mixul de marketing cuprinde regula celor 4 P. Aceștia sunt:

  • produsul;
  • plasarea/canalele de distribuție;
  • prețul;
  • promovarea.

Există opinii în literatura de specialitate că există un al cincilea P în mixul de marketing. Acesta ar fi ambalajul.

Nu contestăm importanța ambalajului în decizia de cumpărare. Totuși, în cazul unor servicii precum OLX, bunul comercializat nu este tangibil.

În acest caz, ambalajul are o importanță mai mică. Dar nici nu vă gândiți că afacerile de acest fel nu folosesc elemente de design și web design în activitățile lor.

În continuare, haideți să vedem cum funcționează mixul de marketing pentru OLX.

Produsul din mixul de marketing al OLX

OLX a fost lansat ca o alternativă la Craigslist. Funcționează conform politicii de marketing C2C.

Este o piață care facilitează achiziționarea și vânzarea de bunuri de larg consum, cum ar fi mașini, biciclete, mobilier, aparate electronice, telefoane mobile, laptopuri, proprietăți imobiliare, cărți, articole de uz casnic și decor pentru casă.

De asemenea, permite utilizatorului să proiecteze și să afișeze anunțuri cu videoclipuri și imagini pe website-ul său.

Compania acționează ca un „creator de avere” și permite generarea de bani a bunurilor și serviciilor.

OLX convinge clienții să evite intermediarii și să elaboreze o afacere care îi este benefică și singură, fără a cheltui bani în plus pe onorariile brokerului.

În general, oamenii tind să acumuleze bunuri neutilizate pentru o lungă perioadă de timp și mai târziu fie le vând, fie le dau altcuiva.

Ținând cont de această nevoie de bază, OLX a creat o piață online pentru astfel de articole, care nu au o valoare reală pentru o persoană, dar pot fi utile pentru alții.

Portalul conectează potențialul vânzător și cumpărător prin postarea unui anunț gratuit pe website-ul său.

Compania a creat o piață de la nimic la ceva.

A vizat o parte a societății din clasa mijlocie și mai joasă, care este conștientă de preț ca potențiali clienți și și-a creat portalul, ținând cont și de obiceiurile lor.

Plasarea în mixul de marketing al OLX

OLX are o interfață ușor de utilizat și simplă. Este folosit de milioane de clienți pentru a-și îndeplini cerințele personale prin intermediul bunurilor uzate.

Are o prezență mondială care s-a răspândit în aproape o sută cinci țări globale precum India, Filipine, Thailanda, Indonezia, Kazahstan, Belarus, Ucraina, România, Bulgaria, Ungaria, Polonia, Brazilia, Argentina, Statele Unite și Thailanda.

Sediul central se află la New York, în Statele Unite. Este disponibil în 42 de limbi și în anul 2014 OLX a avut tranzacții lunare de 8,5 milioane, listări de 25 de milioane, utilizatori activi pe lună de 200 de milioane și 11 miliarde de pagini vizualizate atașate la acesta.

Aproape 54% din traficul OLX pe piața globală provine din aplicații mobile.

OLX și-a pus întotdeauna sarcina în aplicațiile mobile, iar produsele sale pot fi ușor examinate, cumpărate și vândute prin acest suport.

Canalul său de distribuție include douăzeci și cinci de birouri și o forță de muncă capabilă și eficientă de aproape trei mii de angajați.

Prețul în mixul de marketing al OLX

OLX face afaceri cu anunțuri gratuite.

Un cumpărător și un vânzător efectuează în general plăți offline și, prin urmare, OLX nu se ocupă de diverse infrastructuri de plată.

Nu a adoptat încă modelul Freemium în fiecare țară. Compania nu dorește generarea de bani pentru fiecare tranzacție în acest stadiu.

Vrea să pătrundă pe alte piețe și vrea să-și facă cunoscută prezența în fiecare colț al unei țări. Odată ce va atinge acest scop, va trece la politica de prețuri Freemium.

Până atunci compania își câștigă veniturile din reclame și anunțurile plătite de utilizatori pentru a fi promovate pe website.

De asemenea, are un model de generare de bani care este activat și include anunțuri contextuale cu anunțuri banner pe website-urile sale.

De exemplu, un cumpărător care caută un telefon mobil la mâna a doua poate fi interesat să cumpere unul nou dacă este aproape de bugetul său estimat.

Promovarea în mixul de marketing al OLX

OLX a adoptat o politică de marketing agresivă, astfel încât să conștientizeze oamenii de avantajele cumpărării și vânzării pe OLX. A folosit toate mijloacele de publicitate disponibile în avantajul său.

Compania a investit puternic în publicitate prin intermediul mijloacelor electronice, iar reclamele sale au găsit o audiență larg răspândită în televiziune.

A lansat campanii publicitare pe platforme de socializare precum Twitter, YouTube și Facebook.

OLX face publicitate, de asemenea, prin presa scrisă în ziarele locale.

Concluzie

Mixul de marketing în cazul companiei OLX este orientat către zona de promovare web și mediul online. Nu putem zice despre platformă că este o afacere clasică de eCommerce, deoarece OLX nu vinde produse proprii și nu are stocuri.

După cum am menționat mai sus în articol, OLX este un tip de business C2C. În alte cuvinte, OLX facilitează schimbul de bunuri și servicii dintre client și client.

Însă, la o simplă căutare, putem observa că unele magazine online mai mici, publică anunțuri de vânzare și pe OLX. Acesta este cel mai direct indicator care arată cât de important este traficul organic pentru un website. În special, dacă este un magazin online.

Magazinele online pot obține trafic organic din poziții înalte în SERP-uri. Dacă doriți o asemenea poziție în rezultatele Google, verificați oferta noastră de servicii SEO. Dacă ceva se potrivește nevoilor pe care le aveți, nu ezitați să solicitați o ofertă, completând formularul nostru de contact.

GO SEO Marketing, o companie nouă care activează sub SEO Services Plus. Suntem specializați în servicii de optimizare SEO, Web Design, securitate Web și servere Linux.

Acest Articol are 0 comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Înapoi sus
Căutare