Sari la conținut
Deciziile operaționale

Deciziile operaționale sau deciziile de operare sunt decizii luate pentru a gestiona activitatea de zi cu zi.

Orice companie care se ocupă de orice fel de afaceri se confruntă cu sute de decizii pe care trebuie să le ia într-o zi. Acestea vor fi la fel de banale precum reumplerea răcitorului de apă. La fel de stresante ca îndeplinirea unei comenzi din magazinul online în câteva minute.

Bineînțeles, deciziile operaționale trebuie luate de un manager responsabil de operațiuni. Cu toate acestea, nu este atât de ușor pe cât pare. Numărul de operații poate fi descurajant.

În orice zi normală, McDonald’s vinde 75 de burgeri pe secundă sau 64 de milioane de burgeri pe zi în întreaga lume. Lucrul este despre numărul de decizii operaționale simple care, dacă nu sunt luate corect, pot distruge experiențele clienților care vizitează magazinele McDonald’s.

Deciziile operaționale au nevie de proceduri clare

La prima vedere, nu există mare complexitate pentru deciziile operaționale. Suntem de acord cu această afirmație, dar pe jumătate.

Ea este valabilă pentru afacerile mici, în care fluxul de lucru nu este așa mare. De fapt, în cazul acestor afaceri, această problemă poate nici să nu apară. Ce decizii pot apărea în cadrul unei afaceri mici cu 3-4 angajați?

Defapt, ele o să apară, dar vor fi soluționate atât de rapid că vor trece neobservate. În acest caz, fluxul de lucru nu este afectat.

Dar ce ne facem când afacerea este de dimensiuni medii sau mari? Cum sunt luate deciziile operaționale în cadrul corporațiilor fără a fi afectată imaginea brandului, satisfacția clienților și fluxul de lucru?

Cum sunt luate deciziile operaționale când există mai multe puncte de lucru fără a fi afectată identitatea corporativă? Cum sunt luate deciziile când sunt implicate mai multe echipe și mai mulți manageri?

Pentru ca organizația să păstreze o identitate consecventă are nevoie de proceduri. Așa apar acele regulamente stufoase care trebuie cunoscute de angajați și managerii de echipă.

În mod ideal, aceste proceduri ar trebuie să prevadă toate situațiile în care pot apărea deciziile operaționale.

Practic, cu toții suntem conștienți că acest lucru este imposibil. Mediul economic este prea complex și prea schimbător pentru ca deciziile să fie luate ad literam după proceduri prestabilite.

Din acest considerent, regulamentele interne prevăd un cadrul de acțiune pentru persoanele cu putere de decizie. Tot aici, putem întâlni o serie de sancțiuni interne pentru unele situații care pot apărea.

Deciziile operaționale sunt de mai multe tipuri

De obicei, deciziile operaționale în orice afacere sunt de de mai multe tipuri. Cum ar fi serviciile SEO speciale. Fiecare din ele sunt importante și pot avea diferite mecanisme prin care sunt puse în aplicare.

De exemplu, în cazul unor afaceri cu mai multe puncte de lucru, deciziile operaționale pot fi la nivel central sau la nivel de unitate.

Când sunt luate la nivel central, deciziile vor fi luate de echipe complexe, care pot avea membri din mai multe departamente. Aceste decizii urmează a fi comunicate tuturor unităților și tuturor persoanelor responsabile cu aplicarea acestora.

La nivel de unitate, deciziile operaționale vor fi luate de managerii sau directorii de unitate. În acest caz, deciziile vor afecta doar angajații unității respective și pot fi preluate ca un exemplu de „așa da” pentru alte unități de afaceri.

Haideți să vedem care sunt cele mai importante decizii la nivel central. Am ales această abordare, deoarece deciziile operaționale la nivel de unitate pot fi nenumărate.

Prețurile

Accesați orice magazin de vânzare cu amănuntul și veți găsi clienți care au pretenții referitoare la prețuri. Puteți studia un articol interesant despre SEO în 2024.

Acum, dacă managerul ar fi el însuși implicat în astfel de decizii operaționale, firma ar merge spre faliment în curând. Am vedea prețuri diferite pentru unitățile aceleiași organizații. Situație inadmisibilă.

În schimb, există o echipă la nivel central care oferă niveluri de preț și niveluri de marjă care urmează să fie menținute și, prin urmare, decizia este luată pentru toate unitățile. Angajații din unități vor fi responsabili cu schimbarea etichetelor la raft.

În cazul acestor decizii operaționale managerii de magazin nu au nicio influență. Prețurile sunt stabilite central – ei le respectă.

Reducerile

În vânzările prin canale de distribuție sau în marketingul în rețea, atât vânzarea zilnică, cât și achiziția unică sunt atât de mari în cantitate, încât reducerile joacă un rol major asupra mărcii pe care dealerul o va împinge pe piață.

Prin urmare, managerii ar trebui să aibă toate informațiile cu privire la nivelurile actuale de reduceri de pe piață și ce reduceri trebuie acordate dealerilor, care sunt în cele din urmă acordate de directori.

Pe scurt, operațiunile la nivel de canal trebuie gestionate corect, iar acesta implică inevitabil deciziile operaționale.

Să luăm ca exemplu industria de asigurări. Brokerul de asigurări are o marjă de reduceri în care poate „jongla” cu ele. Dacă vine o companie terță și solicită 20 de contracte de asigurări, brokerul îi poate oferi cea mai mare reducere. În acest caz, decizia operațională îi va aparține, chiar dacă este angajat.

Promoții

Promoțiile implică o mulțime de decizii operaționale, cum ar fi modul de promovare a produsului și care domenii sau medii vor oferi cel mai bun ROI după promoții.

În mod similar, pregătirea materialului promoțional și asigurarea faptului că promoțiile sunt realizate corect pe piață sunt decizii operaționale care trebuie luate din când în când.

Se aplică aceleași principii discutate mai sus. În cazul organizațiilor cu mai multe unități de activitate decizia va fi luată la nivel central.

Dacă o unitate are un stoc mai mare pentru anumite produse, managerul poate dispune o promoție pe unitate. Aceasta va fi organizată la nivel de locație, chiar dacă necesită aprobare de la superiorul ierarhic.

Colectarea informațiilor

Aceasta este o sarcină uriașă și care poate avea un impact mare în funcționarea totală a unei organizații.

Dacă o priviți de jos în sus, există o mulțime de informații operaționale, de asemenea, colectate, care trebuie rezumate la nivel de manager și în cele din urmă prezentate la nivel de director.

Sunt deciziile operaționale majore care trebuie luate în fiecare zi și, prin urmare, sunt în mare parte externalizate sau sunt gestionate printr-un lanț de comandă între ele. În afară de cele de mai sus, există și alte decizii operaționale care se iau în funcționarea zilnică a unei afaceri.

Acestea pot fi deciziile operaționale legate de:

  • menținerea inventarului;
  • decizii logistice;
  • vânzări și sensibilizare pe social media;
  • managementul angajaților;
  • managementul clienților.

Deciziile operaționale au nevoie de resure

În general, calcularea timpului petrecut pentru operațiuni este importantă pentru orice organizație, deoarece nu doriți să vă irosiți resursele.

Și, prin urmare, MBA-urile au în general un subiect cunoscut sub numele de gestionarea operațiunilor, care subliniază importanța timpului și modul de realizare a unei sarcini în cât mai puțini pași posibil.

Pe măsură ce o afacere crește, deciziile operaționale necesare pentru gestionarea activităților de zi cu zi crește.

Prin urmare, afacerea trebuie să mărească numărul de angajați sau trebuie să angajeze manageri pentru a gestiona astfel de decizii operaționale.

GO SEO Marketing, o companie nouă care activează sub SEO Services Plus. Suntem specializați în servicii de optimizare SEO, Web Design, securitate Web și servere Linux.

Acest Articol are 0 comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Înapoi sus
Căutare