Sari la conținut
Efectul Spillover

Efectul Spillover, implicații economice și contextuale pentru o afacere

Efectul Spillover se referă la evenimente cauzate de ceva într-un context aparent fără legătură. Se referă la evenimente care au avut loc într-un context care afectează alte evenimente într-un mod diferit.

Termenul este de obicei folosit în sens negativ. Efectele pozitive există, dar nu sunt concentrate într-un grad similar.

Evenimentele aparent neconectate dintr-o națiune care afectează mediul economic al unei alte națiuni este un efect Spillover. Mărimea unei economii este direct proporțională cu numărul de efecte secundare pe care este probabil să le producă în întreaga lume.

Evenimentele care au avut loc în economia internă provoacă un efect de undă în întreaga economie globală.

Efectul Spillover este legat de globalizare

Efectele de dispersie sunt indisolubil legate de globalizare. Economiile diferitelor țări sunt acum interdependente. Nu sunt izolate și independente. Ce se întâmplă într-o economie îi afectează pe ceilalți.

Efectele Spillover sunt un fel de efecte de rețea care au rezultat din această interconectare între economii.

Puterile economice majore precum Statele Unite și China provoacă numeroase efecte secundare în economiile altor țări. O încetinire a SUA sau o încetinire a Chinei afectează economiile care au legături financiare cu economiile acestor țări.

Țările cu economii închise sunt rare, dar există. Cu toate acestea, chiar și aceste economii pot suferi efecte secundare. Efectele de dispersie pot fi contracarate într-o oarecare măsură atunci când investitorii își retrag investiția în fața unei încetiniri.

Dacă una dintre economiile dintr-un grup de refugiu suferă, investițiile se îndreaptă către paradisurile sigure rămase. Efectele de dispersie includ cererea efectivă și oferta efectivă pe o piață diferită de cererea națională și oferta națională din cauza schimbărilor de pe alte piețe.

Efectele de Spillover sunt externalități. Efectele asupra celor care nu sunt părți interesate într-o afacere sunt efecte secundare. Acestea pot fi, de exemplu, poluarea într-o anumită zonă din cauza unei centrale electrice.

Acestea sunt efecte nemonetare care provoacă totuși impacturi semnificative. Un efect pozitiv ar fi o afacere înființând o cafenea pentru angajații săi, accesibilă și membrilor locali ai populației generale.

Consecințe negative pentru efectul Spillover

Efectele negative apar atunci când o piață sau o economie suferă din cauza încetinirii unei economii diferite. Efectele negative apar și în marketing.

Cercetările efectuate de Navdeep S. Sahni sugerează că o anumită companie care își promovează produsul poate crește de fapt vânzările concurenților săi. Consumatorii (clienții) sunt bombardați cu oferte de produse similare atunci când sunt expuși publicității unui anumit produs.

Astfel, vânzările companiilor sunt afectate de factori aparent fără legătură. Acesta este, desigur, un efect pozitiv pentru concurenți.

Efectul Spillover afectează și consumatorii

Crearea de legături între diferite mărci le face predispuse la efectul negativ. Dacă consumatorii sunt reticenți să cumpere un anumit sub-brand din cauza unor factori precum scăderea calității sau defecte ale produselor, iar sub-brand-ul este strâns legat de alte sub-branduri, atunci consumatorii vor pierde încrederea acordată.

Astfel, vânzările de sub-mărci legate ar avea de suferit. Chiar dacă calitatea reală a acestor produse nu s-a deteriorat.

O nouă marcă poate fi strâns asociată cu o marcă consacrată pentru a asigura încrederea consumatorilor, dar aceasta se poate da înapoi. Este acea „moștenire de marcă” despre care am menționat și în alte articole de pe blog. Oricare dintre mărci ar putea suferi ca urmare a efectelor negative Spillover.

În loc să sublinieze asocierile dintre mărci, deversarea negativă trebuie contracarată prin oprirea temporară a publicității mărcii care s-a deteriorat efectiv. Se va sublinia atributele pozitive ale mărcilor legate de aceasta fără a atrage atenția asupra acelei mărci.

Mărcile sunt vulnerabile la efectele secundare ale mărcilor asociate, iar organizațiile trebuie să țină cont de acest lucru.

Acest tip de efect secundar poate avea impact asupra mărcilor care nu sunt legate de producători. Acest lucru se aplică în special industriei alimentare.

Dacă se constată că un producător de alimente nu îndeplinește standardele de sănătate și siguranță, există o posibilitate distinctă ca o parte din consumatori să-l evite și pe acel producător și pe producătorii similari.

Efectul principal al eșecului unui producător determină efectul secundar al vânzărilor mai mici și al neîncrederii consumatorilor pentru producătorii care îndeplinesc de fapt standardele de sănătate și siguranță. Lanțurile de fast-food pot suferi la fel cum pot prospera ca urmare a eșecurilor din partea concurenților lor.

Economia

În ceea ce privește economia, dacă o anumită țară folosește piața altei țări ca sursă primară de venit, prin exportul de bunuri și servicii, atunci cheltuielile consumatorilor scad în a doua țară din motive interne. În prima țară se va înregistra un impact negativ. Efectele vor apărea pe măsură ce veniturile sale vor scădea.

Dacă o țară investește puternic în economia altei țări, orice scădere a pieței respective va avea un impact negativ asupra primei țări. Efectele pot fi drastice.

Tulburările civile dintr-o țară care furnizează bunuri și servicii pe piața altei țări vor duce la o ofertă insuficientă pentru a satisface cererea de bunuri și servicii din țara respectivă. Acest lucru va afecta proprietarii de afaceri mai mici care distribuie negativ și produsele importate.

Producția sporită a unui bun sau serviciu scade costul acelui bun sau serviciu. În timp ce economia sau afacerea care a sporit producția se bucură de beneficii, organismele care se bazează pe veniturile din acel bun sau serviciu suferă din cauza prețurilor reduse.

Acest lucru este semnificativ mai ales pentru economiile care se bazează pe una sau două surse de venit.

Astfel, efectele negative sunt o problemă semnificativă. Un dezechilibru în dinamica puterii înseamnă că anumite părți trebuie să sufere rezultatele unor evenimente care ar trebui să privească doar alte părți.

Există modalități de a contracara efectele negative Spillover. Se poate face prin utilizarea strategiilor de marketing pragmatice care „stresează” distincția mai mult decât uniformitatea și grupurile de refugiu sigur, care sunt preocupate de investiții. Sunt de așteptat să producă randamente mai mari în perioadele de turbulență de pe piață.

Efecte pozitive pentru efectul Spillover

Efectele pozitive apar atunci când beneficiile sunt mai mari decât costurile. Efectele Spillover pozitive sunt considerabil mai puține. Din acest motiv li se acordă o importanță mai mică în general decât efectele Spillover negative. Legătura dintre mărci poate avea și efecte pozitive în acest context.

Dacă există asociații între un brand care este popular în rândul consumatorilor și un brand care nu este la fel de popular sau suferă, atunci o metodă viabilă de revigorare a mărcii este promovarea acesteia prin conectarea la un brand de succes.

Aici, efectul principal este succesul general al unei mărci. Efectul secundar este impactul pozitiv pe care îl are asupra unei mărci mai puțin reușite, care poate nu s-a îmbunătățit neapărat.

Produsele noi pot fi promovate prin conectarea acestora la produsele existente. Credința consumatorilor în produsul existent se „revarsă” asupra noului produs. Astfel, noul produs poate deveni popular nu din cauza sa, ci din cauza produsului preexistent.

Întreprinderile care profită de eșecul concurenților este, de asemenea, un exemplu de efect pozitiv.

Afacerea în sine nu trebuie să ia nicio măsură pentru a asigura succesul în acest scenariu.

Un eveniment aparent neconectat, cum este eșecul unei afaceri rivale, asigură succesul unei afaceri concurente. Organizațiile care produc bunuri și servicii similare pot, de asemenea, să prospere și să nu sufere doar din cauza acțiunilor reciproce.

Dacă consumatorii sunt dezamăgiți de un anumit produs și nu au niciun motiv să fie fideli față de produse similare, atunci eșecul rivalului înseamnă o creștere a vânzărilor pentru organizație. Astfel, compania care nu a reușit să îndeplinească standardele de calitate în producție poate crește vânzările pe termen scurt.

Ce rol joacă prețul în efectul Spillover?

Dacă prețurile mărfurilor importate scad, dintr-un anumit motiv, pe o piață, atunci țara care exportă aceste mărfuri ar avea de suferit. Însă, consumatorii din țara în care mărfurile sunt vândute ar avea un efect pozitiv.

Cererea pentru aceste bunuri ar putea să se încadreze în anumite părți ale populației sau distribuitorii ar fi putut găsi alternative mai profitabile de vânzare.

În orice caz, consumatorii care fac parte din populația generală ar profita de avantajele scăderii prețurilor la mărfurile importate. Acest lucru este posibil fără a determina efectiv scăderea acestora.

Dacă țara care exportă mărfurile se confruntă cu probleme economice și financiare, atunci ar putea scădea prețurile pentru a crește cererea.

Acesta ar fi, de asemenea, un efect pozitiv asupra consumatorilor.

O scădere a prețului unui produs din cauza producției sporite poate aduce dezastru economiilor care se bazează pe producerea și furnizarea acelui produs. În ceea ce privește țările care importă produsul, în special dacă sunt și economii sărace, prețurile reduse sunt un efect pozitiv.

Producția este sporită în moduri care nu au nicio legătură cu economia, dar una suferă din cauza ei, iar cealaltă are beneficii.

Formarea alianțelor multilaterale duce la creșterea schimburilor comerciale între țările care fac parte dintr-o alianță. Acest lucru este avantajos pentru producătorii de bunuri și servicii, care nu au control asupra formării alianței, dar beneficiază financiar ca urmare a formării acesteia.

Efectul principal este formarea alianțelor multilaterale care conduc la îmbunătățirea relațiilor comerciale. În acest caz, efectul secundar este modul în care producătorii obțin profit din relațiile comerciale îmbunătățite.

Exemple de efect Spillover

Criza euro este un exemplu de efect negativ. Euro este utilizat în mai multe țări europene. Aceste țări sunt capabile să ia decizii care afectează moneda euro în mod individual. Oricare dintre țările din UE ar putea introduce politici guvernamentale care modifică valoarea euro în întreaga UE.

Unul dintre cei mai importanți investitori în economia Chinei este Statele Unite. SUA investește sume extrem de mari de bani în China. O scădere a pieței de capital chineze a cauzat îngrijorări considerabile pentru SUA, deoarece scăderea pieței din China ar însemna pierderi mari pentru investitorii americani.

Un alt exemplu este efectul asupra fluxurilor de investiții din SUA în timpul crizei datoriilor din Grecia. În timp ce UE se confrunta cu probleme din cauza crizei, același lucru nu a fost valabil în cazul Statelor Unite.

Acolo efectul Spillover a fost pozitiv. Randamentul trezoreriei sau rentabilitatea investiției din obligațiile guvernului Statelor Unite au scăzut.

La fel și costul împrumutului pentru întreprinderile și consumatorii americani. Astfel, consumatorii din Statele Unite s-au bucurat de un anumit avantaj ca urmare a crizei datoriilor din Grecia.

O mare parte din creșterea globală a cererii de mărfuri a fost condusă de China pentru o perioadă considerabilă de timp. Ceea ce înseamnă acest lucru este că China este o sursă principală de efecte secundare.

Evenimentele care au loc în economia chineză au efecte pe scară largă. O încetinire chineză afectează comerțul global cu bunuri. Africa, Asia de Vest și Europa de Est suferă cel mai mult din cauza oricărei încetiniri a economiei chineze.

Cu toate acestea, încetinirea Chinei are un impact asupra mai multor țări, inclusiv a economiilor închise, cum ar fi Coreea de Nord. Interdependența economiei a dus la creșterea acestui efect, cu multe consecințe negative și prea puține pozitive.

Concluzie

Astfel, efectul Spillover are legătură cu evenimentele care sunt conectate la o marcă, o organizație, o țară sau o economie având un efect semnificativ asupra unei mărci, organizații, țări sau economii diferite care nu are nicio legătură cu evenimentele menționate.

Este un efect care se întâmplă pe fundalul globalizării. Oricât nu ar dori afacerile, acestea trebuie să identifice potențialele amenințări și să-și adapteze strategiile de promovare și marketing.

GO SEO Marketing, o companie nouă care activează sub SEO Services Plus. Suntem specioalizați în servicii de optimizare SEO, Web Design, securitate Web și servere Linux.

Acest Articol are 3 comentarii

  1. Efectul de propagare (Spillover) se referă la efectul unui eveniment care se presupune că nu are legătură într-un context asupra altui eveniment din celălalt context. De asemenea, un efect de propagare poate fi descris ca impactul unei acțiuni primare asupra unei acțiuni secundare, chiar dacă ambele acțiuni au avut loc separat și în locuri diferite.

    Efectele de propagare pot fi pozitive sau negative, dar în cele mai multe cazuri, efectele de propagare sunt negative.

    Folosind țări sau națiuni, de exemplu, un efect de propagare este impactul unui eveniment fără legătură din națiune asupra evenimentului din altă națiune

  2. Efectul de propagare apare atunci când un eveniment aparent fără legătură influențează un alt eveniment. Efectul de propagare poate avea atât efecte pozitive, cât și negative. Efectul apare în economie, finanțe, construcții, dar mai ales în marketing și publicitate online.

    Mai presus de toate, efectele pot apărea atunci când companiile sau campaniile de marketing evoluează. Efectele pozitive sunt denumite și efecte umbrelă. În publicitate de exemplu, scopul ar fi creșterea cererii de produs pentru produs. Dar aceasta este o consecință intenționată. Dacă persoana care se ocupă de publicitate realizează că și alte produse ale companiei trebuie să fie cumpărate, este un spillover pozitiv.

    Efectele de propagare apar foarte frecvent în marketing. Mai jos sunt 3 exemple de spillover pozitiv în marketing:

    #1. Campaniile pe rețelele sociale au ca rezultat mai multe clicuri pe site și implicare. Acești semnalizatori externi au un impact pozitiv asupra optimizării motoarelor de căutare și îmbunătățesc clasamentele.

    #2. O campanie de publicitate pentru un anumit produs sau serviciu crește cererea pentru un produs/serviciu complet diferit oferit de companie.

    #3. O companie are un public atât de loial încât organizează o conferință care atrage sponsori, vânzări de servicii și de asemenea, vânzări de produse.

  3. Specialiştii în marketing pot profita de efectul de propagare prin combinarea produselor conexe. De exemplu, dacă încercați să vă comercializați marca de cafea, o puteți combina cu o brutărie care vinde cornuri și produse de patiserie. Sau dacă vrei să vinzi adidași, combină-i cu un magazin de îmbrăcăminte sport.

    În plus, ar trebui să vă gândiți întotdeauna la două lucruri atunci când planificați o campanie: În primul rând, care ar putea fi efectele negative directe sau indirecte? În al doilea rând, care sunt costurile de oportunitate asociate campaniei? Ar trebui să mă concentrez mai degrabă pe o altă campanie în care resursele mele sunt mai bine utilizate și în care ar putea exista mai puține riscuri de efecte negative?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Înapoi sus
Căutare