Sari la conținut
Transparența prețurilor, avantaje și dezavantaje pentru o afacere

În lumea afacerilor, rolul componentei „preț” este de cea mai mare importanță. Transparența prețurilor este o abordare trecută cu vederea de multe companii. Unele o trec cu vederea din cauza dezavantajelor, altele invocă secretul comercial.

Indiferent de efortul de marketing sau de campaniile promoționale, dacă clienții nu sunt confortabili cu prețul, pur și simplu nu vor cumpăra niciodată produsul. Pe de altă parte, dacă piața oferă un preț mai mic pentru un produs, vânzătorii vor fi descurajați să-l producă.

Ca urmare, vor înceta să producă această gamă de produse.

Prin urmare, pentru a menține ambele părți fericite și pentru a obține o situație câștig-câștig, există ceva numit „preț de echilibru” al fiecărui produs. Determinat de forțele de cerere și ofertă, prețul de echilibru este acceptat atât de cumpărători, cât și de vânzători. Tranzacția are loc la acest preț.

Cu toate acestea, nu toate tranzacțiile se întâmplă direct între cumpărător și vânzător. Adesea, există un al treilea factor cunoscut sub numele de „intermediar”. Aceștia iau cotația de la vânzător, ridică suma pentru a obține o marjă de profit și cotează cumpărătorul la prețul final.

Se întâmplă în principal, deoarece, cumpărătorul nu este conștient de prețurile reale. Prin urmare, nu reușește să înțeleagă prețul, având în vedere calitatea unui produs.

Deoarece cumpărătorii depind de acești factori de mijloc, aceștia ajung să plătească o sumă mai mare pentru produse și servicii. Asta înseamnă că nu există o transparență a prețurilor.

La ce se referă transparența prețurilor?

Transparența prețurilor se referă la o situație în care atât cumpărătorii, cât și vânzătorii au înțelegerea corectă a prețului real de pe piață. Ei pot înțelege rațiunea din spatele prețului.

Transparența prețurilor este o caracteristică comună a economiei de piață liberă, unde piața este permisă să funcționeze liber, fără nicio interferență. Forțele pieței, adică cererea și oferta, determină prețul.

Astfel, în această stare, prezența intermediarilor nu este necesară. Mai mult, cumpărătorii și vânzătorii pot compara diferite prețuri și pot lua o decizie în cunoștință de cauză cu privire la preț.

Apariția internetului a dat în continuare un impuls transparenței prețurilor. Oamenii, din orice colț al lumii, pot verifica prețurile pieței și pot lua decizii independente cu privire la prețurile diferitelor produse și servicii. Este avantajul principal al celor care activează în eCommerce sau publicitate.

Ce rol are transparența prețurilor?

Promovați concurența

Atunci când cumpărătorii sunt conștienți de prețul real al pieței, ei dezvoltă o putere de negociere.

Acest lucru duce la creșterea abruptă a concurenței în rândul vânzătorilor. Ei se străduiesc din greu să-și stabilească unicitatea și brandul în mintea cumpărătorilor.

Astfel, clienții sunt expuși la o mulțime de opțiuni și pot lua decizii adecvate cu privire la prețuri. Cu cât sunt mai multe opțiuni pe piață, cu atât prețul va fi în avantajul consumatorului.

Încurajați interfața cumpărător-vânzător

O altă funcție importantă a prețurilor transparente este aceea că permite interacțiunea directă dintre producător și client. Oferă un spațiu deschis licitațiilor și negocierilor.

Fără intermediari, cele două părți discută despre diferite prețuri și ajung în cele din urmă la concluzia de un singur preț.

Ambele instanțe de mai sus pot fi exemplificate prin instanțele vânzătorilor ambulanți. Aceștia sunt prezenți într-un număr mare (mulți furnizori pentru un singur produs, deci concurență). Clienții pierd prea mult timp pentru a ajunge la prețul corect prin negocierea directă cu vânzătorul.

Realizați prețul de echilibru

În economia de piață liberă, nici cumpărătorul, nici vânzătorul nu au o mână liberă în a decide prețul.

Prin urmare, forțele pieței sunt cele care aduc duoul într-un punct de echilibru pentru orice produs.

Prețul unui produs în acest moment este viabil pentru ambele părți. Prin transparența prețurilor, o piață va crea cu siguranță prețul de echilibru. În acest fel, se va stabili un echilibru între cerere și ofertă.

Avantaje aduse de transparența prețurilor

Cunoștințe obișnuite privind prețul sumelor licitate

Într-o economie transparentă a prețurilor, atât producătorii, cât și clienții au ideea completă cu privire la toate prețurile licitate.

De asemenea, aceștia pot întreba prețurile și se pot bucura de o mână liberă în tranzacționarea cantităților unui anumit stoc sau marfă, în orice moment dat.

Tranzacții sigure și securizate

Prețurile corecte și transparente reduc incertitudinea în tranzacții.

Prin eliminarea intermediarilor, transparența prețurilor deschide calea către o abordare a raportului calitate-preț. Permite cumpărătorilor să plătească suma exactă pentru calitatea produsului lor.

Acest aspect este valabil atât pentru rețelele de retail, cât și pentru diferite magazine online.

Stabiliți valoarea și nu doar prețurile

Prețul oricărui produs spune, de asemenea, despre calitatea acestuia. Prin urmare, atunci când cumpărătorii caută prețul oricărei mărfuri bazat pe piață, aceștia răspund, de asemenea, valorii sale.

Există o relație inerentă între prețul unui produs și calitatea corespunzătoare a acestuia.

Cu aceasta, cumpărătorii își fac cu siguranță o idee despre prețul corect, dar mai exact învață despre calitatea și avantajele produsului.

Strategie bună de stabilire a prețurilor de către specialiștii în marketing

Specialiștii în marketing știu că prețurile produselor nu pot fi ascunse cumpărătorilor. Majoritatea deciziilor de cumpărare implică luarea în considerare a prețurilor.

Prin urmare, departamentele de marketing vor ajunge la strategizarea prețurilor și nu vor lăsa nicio lipsă în a veni cu cel mai bun preț pentru orice produs.

Acest „joc” de stabilire a prețurilor va oferi un alt avantaj competitivității produselor pe piață, prin care organizațiile vor putea concepe un plan pe termen lung pentru realizarea oportunităților lor de stabilire a prețurilor. Așa funcționează prețul în mediul economic.

Ce dezavantaje are transparența prețurilor?

Implicarea guvernului în piață

Indiferent dacă piața unei națiuni trebuie să fie liberă sau să se afle în „ghearele” guvernului său, este un ultim apel pentru țară. Soarta funcționării pieței depinde în cele din urmă de politicile și legile guvernului.

Prin urmare, dacă guvernul dorește să interzică prețurile transparente și să încurajeze intermediarii în fiecare afacere, cumpărătorii vor obține o imagine falsă a transparenței prețurilor.

Deși totul poate părea perfect, totuși, s-ar putea să nu fie cazul real.

În acest context, multe guverne din toate țările încearcă din răsputeri să adopte legi pentru a da mâna liberă pieței și a încuraja prețurile corecte și transparente ale produselor.

Necunoaștere despre costurile de sănătate

În majoritatea țărilor, creșterea costurilor cu sănătatea rămâne o preocupare chiar și cu stabilirea prețurilor transparente. Întrucât oamenii s-au confruntat cu probleme în cunoașterea prețului potrivit pentru produsele și serviciile de sănătate, nu au claritate asupra prețurilor.

Acest lucru îi împiedică să cunoască valoarea reală de piață a oricărui produs farmaceutic. Plătesc adesea un preț, care ar putea să nu justifice calitatea produsului.

Prin urmare, eliminarea barierelor necesare și transformarea sectorului sănătății cât mai transparent posibil este adevărata provocare cu care se confruntă multe națiuni.

Amenințarea inflaționistă

Inflația împinge în mod constant prețurile. Cu toate acestea, oamenii obișnuiți ar putea să nu judece un produs, deoarece nu sunt conștienți de rata inflației și cum se adaugă la valoarea finală a oricărui produs.

De asemenea, aceștia nu pot accesa sau se bazează pe date viabile privind costurile inflaționiste.

Într-un astfel de caz, numai experții de pe piață au o idee despre prețul inflaționist. Acest lucru aduce instabilitate pe piață și o face mai puțin eficientă în realizarea potențialului său.

Este transparența prețurilor o decizie bună?

Acesta este o întrebare foarte potrivită pentru mărci. Frumusețea acesteia este că nu are un răspuns universal valabil. Contează cum se poziționează afacerea pe piață și cum își stabilește prețurile.

Recomandarea noastră este că, transparența prețurilor este o decizie bună dacă doriți o dezvoltare durabilă.

GO SEO Marketing, o companie nouă care activează sub SEO Services Plus. Suntem specioalizați în servicii de optimizare SEO, Web Design, securitate Web și servere Linux.

Acest Articol are 0 comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Înapoi sus
Căutare