Sari la conținut
Analiza competitivă

Pe măsură ce afacerea dvs. crește, analiza competitivă devine din ce în ce mai importantă.

Majoritatea companiilor efectuează analize concurențiale la nivel de produs, la nivel de unitate strategică de afaceri sau chiar la nivel de companie.

Datorită naturii sale, analiza competitivă poate fi aplicată diferiților factori care alcătuiesc o organizație. Prin urmare, obiectivele analizei concurențiale sunt largi, dar cele mai utile atât pentru un start-up, cât și pentru o organizație mare sunt cele discutate mai jos.

Pentru o analiză cât mai obiectivă este recomandat ca, analiza competitivă să fie efectuată de o companie externă. O privire din exterior, de multe ori, vă poate oferi o perspectivă nouă asupra concurenților și asupra mediului economic.

Când sunteți prinși în activitățile de business, puteți trece cu vederea anumite aspecte importante.

O companie externă, specializată pe nișa dvs., va avea o imagine mai amplă și mai clară asupra industriei dvs. Scopul principal al unei organizații de acest fel este să studieze diferite industrii, colectând date calitative, pe care ulterior le pune la dispoziția celor care le solicită.

Obiective utile pentru analiza competitivă

Există 3 obiective ale analizei competitive. Fiecare dintre ele poate constitui etape ale analizei competitive în interiorul lor.

Dacă analiza competitivă întrunește aceste obiective, raportul final va fi cuprinzător.

Unele companii, care au bugete suficiente pentru aceste tipuri analize, pot efectua câte o analiză independentă pentru fiecare obiectiv.

Motivul unei astfel de abordări este că permite o analiză competitivă foarte detaliată. Fiecare obiectiv are menirea de a elucida mediul concurențial în diferite moduri independente.

Deși o decizie de genul acesta este potrivită unor piețe mari, necesită un pas în plus. Cineva din interior va trebuie să integreze abordările separate pentru a face un raport complex.

Fiecare afacere dorește să fie înaintea concurenței. Iar acest obiectiv este unul pe termen lung, care necesită consecvență și strategii bine implementate.

Haideți să vedem care sunt cele trei obiective pe care le-am menționat mai sus. Rețineți că fiecare afacere este diferită și dezvoltarea acesteia necesită abordări individuale. Totuși, când două afaceri concurează pe aceeași piață, ele țin cont de activitățile concurentului.

Cunoașterea avantajelor comparative

Primul obiectiv în analiza competitivă devine clar atunci când vă analizați concurența directă. Odată ce îți studiezi concurența, produsele și portofoliul de produse, ajungi să știi unde stai împotriva lor, cap la cap.

Acest avantaj comparativ vă va oferi în orice moment o perspectivă asupra a două lucruri:

  • unde ești puternic față de concurenți și care sunt avantajele pe care le ai;
  • unde este competitorul puternic și care sunt avantajele sale. În ce aspecte este imbatabil.

Cele 2 puncte de mai sus vă asigură că sunteți conștient de poziția dvs. pe piață oricând. Această analiză poate fi utilizată ulterior, în etapa 3.

Cunoașterea avantajelor competitive vă permite să faceți o lansare de produs în forță. Știți cu ce produse noi puteți întrece competitorii, iar analiza competitivă vă poate arăta cum să o faceți.

Înțelegerea strategiilor concurenților

Când joci șah împotriva aceleiași persoane din nou și din nou, începi să-ți amintești mișcările pe care le va face. Același lucru este valabil și pentru fotbal, tenis de masă, badminton sau alte sporturi.

O organizație are o mișcare de marcă comercială. De aceea majoritatea spun, cei mai buni prieteni ai tăi sunt cei mai răi dușmani ai tăi, pentru că te cunosc din interior.

Dar permiteți-ne să revin la subiect. Dacă vă cunoașteți concurentul sau concurenții, le cunoașteți mișcările din trecut și poziția actuală pe piață, atunci este ușor să prognozați următoarea mutare pe care o va face.

Cunoașteți resursele competitorilor, capacitățile lor, oamenii care conduc afacerea etc. Deci, știți și de ce sunt capabili oamenii din cadrul companiei.

Acest lucru vă asigură că puteți prognoza mișcarea concurenților dvs. Și când le puteți prognoza mișcările, îi puteți învinge (dacă nu te surprind cu o strategie de marketing nouă).

Al doilea obiectiv al analizei concurențiale este de a prognoza ce ar putea face concurentul dvs. în orice moment. Acest lucru vă ajută enorm cu cea de-a treia fază.

După cum putem observa, aceste obiective reprezintă un proces continuu pentru analiza competitivă.

Pentru obținerea unor rezultate eficiente, vă recomandăm să abordați metodic acest proces.

Selectarea strategiei

Aceasta este cea mai îndelungată etapă a afacerii dvs. și este aproape întotdeauna plictisitoare.

Indiferent de modul în care vă mișcați, trebuie să luați 100 de decizii înainte de a vă deplasa în acea direcție.

În lumea reală, punerea în aplicare a strategiilor necesită cheltuirea multor bani și timp, care nu pot fi recuperate cu ușurință.

Dar firma dvs. trebuie să continue să se miște dacă doriți să fiți în top. Deci, în esență, obiectivul principal și final în analiza competitivă este acela că vă ajută la selectarea strategiei potrivite pentru a merge mai departe.

În prima etapă, ți-ai analizat concurența și ai făcut o analiză comparativă.

În a doua etapă, le-ați studiat mișcările din trecut și poziția actuală pe piață.

În a treia etapă, folosind cele 2 informații anterioare, puteți ști ce strategie să implementați, astfel încât să puteți capta cota de piață a concurenței sau să vă extindeți produsul către noi orizonturi.

Instrumente utile pentru analiza competitivă

În general, obiectivele analizei competitive sunt de trei feluri și pentru acestea, aveți nevoie de următoarele 3 instrumente:

  • efectuați o analiză comparativă a industriei dvs.;
  • studiați cei mai apropiați concurenți (pe care doriți să îi învingeți);
  • alegeți strategiile potrivite pentru a vă învinge concurenții și să creșteți poziția actuală pe piață.

Fie că este o organizație mică sau una mai mare, cele 3 obiective ale analizei concurențiale vă vor ajuta întotdeauna să vă studiați și să vă învingeți concurența.

Comerțul electronic

Când activitatea dvs. este exclusiv în domeniul comerțului electronic, pașii și obiectivele vor fi aceleași.

Avantajul dvs. este că veți avea la dispoziție mai multe instrumente, care sunt mult mai exacte.

Dacă aveți un website, puteți începe cu un audit SEO pentru a identifica poziția dvs. dar și poziția concurenților. Puteți identifica strategia de cuvinte cheie, dar și pe cea de link building.

Cât nu ne-am dori, în domeniul online de multe ori bătălia principală se duce pentru poziții în rezultatele căutării.

Aici intervin strategiile și ofertele de servicii SEO. Dacă nu ați auzit până acum de SEO și totuși aveți poziții înalte, înseamnă că acestea fie sunt din noroc, fie nu există concurență. Oricând poate veni pe piață un concurent cu o campanie SEO bine implementată și să se claseze deasupra dvs.

Într-un final, analiza competitivă este efectuată cu scopul de a îmbunătăți propriile strategii de afaceri.

GO SEO Marketing, o companie nouă care activează sub SEO Services Plus. Suntem specioalizați în servicii de optimizare SEO, Web Design, securitate Web și servere Linux.

Acest Articol are 0 comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Înapoi sus
Căutare